کلاس های بازیاد (بازی و یادگیری)
یکی از نیاز های اصلی کودکان در سن 4 تا 12 سال حرکت صحیح می باشد؛ حرکت موجب رشد ذهن، رشد جسم و تقویت مهارت های پایه ی یادگیری در کودکان می گردد. از این رو مجوعه مدارس پروین اعتصامی در برنامه ی فوق برنامه ی تابستانی خود به این موضوع می پردازد.
این کلاس ها با تمرکز بر بازی حرکتی هدفمند، ایجاد نشاط و انگیزه موجب تقویت اعتماد به نفس کودکان می گردد. یکی از ارکان کلاس های بازی آموزش غیر مستقیم حرکات بنیادی است که از یک جهت پایه ی حرکات ورزشی و از جهتی دیگر پایه مهارت یادگیری می باشد.
اگر کودک در آینده بخواهد رشته ورزشی تخصصی را انتخاب کند، این کلاس ها به آن ها کمک می کند تا با الگو های صحیح حرکتی در رشته های ورزشی موفق تر باشد و مسلما هر کودکی با داشتن الگو های حرکتی مناسب و ادراک تقویت شده در درس موفق تر و راضی تر خواهد بود.
در این کلاس ها به مهارت های ارتباطی، کلامی و مهارت های اجتماعی نیز پرداخته می شود که با اصول روانشناسی و تکیه بر موفقیت کودک او را متوجه اهمیت تلاش و کار گروهی می کند و حس رقابت طلبی کودک به طور سالم برطرف می شود؛ در نتیجه به متعادل سازی هیجانات او کمک بسیار زیادی می شود.

ما در کلاس های بازی و یادگیری با دو ابزار ورزش، تکنیک های روانشناسی کودک و تکیه بر رویکرد هوش متعادل سعی در رشد همه جانبه کودکان خواهیم داشت.
کارگاه های بازی و مهارت
کلاس های بازی و مهارت رده سنی 4 تا 6 سال مناسب برای آمادگی سال های پیش از دبستان.
کودکان نیاز دارند در محیط غنی (محیطی که امکان هر گونه مشاده را فراهم می کند) زندگی کرده تا با کسب تجارب مختلف به شناخت بهتر برسند که خانه های آپارتمانی فضا های آموزشی محدود موجب شده این امکان کمتر ایجاد شود.
ما تصمیم گرفتیم، برای رشد هر چه بیشتر جنبه های مختلف شخصیت کودکان و بررسی ابعاد مختلف نیاز های آن ها کارگاهی تحت عنوان بازی و مهارت تدارک ببینیم؛ در این کارگاه از بازی به عنوان اولین و مهم ترین ابزار ارتباطی کودکان استفاده می کنیم تا مهارت های لازم را در بستری آماده برنامه ریزی شده و هدفمند تقویت کنیم.

این کارگاه باعث تقویت غزت نفس، اعتماد به نفس، خودآگاهی، مسئولیت پذیری، تفکر نقاد، حل مسئله، تفکر خلاق و… می شود؛ به صورت کلی تقویت مهارت های زندگی تنها راه آماده سازی فرزندانمان برای ورود به جامعه می باشد.

در این کارگاه های علاوه بر تمرکز و تقویت مهارت های زندگی به تقویت ادارک کودکان، تقویت مهارت های حرکتی، کلامی، ارتباطی و اجتماعی نیز پرداخته می شود. اغلب بازی ها با گفت و گو و کار گروهی همراه است تا کودکان بتوانند در این جمع کوچک و کنترل شده بازی کنند و برای زندگی آینده آماده و توانمند شوند.
کلاس های مهیاد (مهارت و یادگیری)
کلاس های مهارت و یادگیری رده سنی دبستان ها.
کودکان دبستانی علاوه بر نیاز برای تقویت مهارت ها به تکمیل مراحل شناختی نیاز دارند؛ در این رده سنی کودکان سعی به حضور در اجتماع، اثبات توانمندی های خود، بروز احساسات و شخصیت خود دارند.

ما در کارگاه های مهارت و یادگیری سعی داریم فضایی را ایجاد کنیم تا کودکان بتوانند این دسته از نیاز های خود را مرتفع کنند؛ ابزار ما در کارگاه های مهارت و یادگیری بازی، آزمایش، گفت و گو، کاردستی، کار گروهی و… است. این کارگاه ها علاوه بر تقویت مهارت های اجتماعی، حرکتی و ده گانه زندگی به نوعی بر یادگیری و درس کودکان نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
در این کارگاه با ما برای ایجاد فرصت برای حضور کودکان هم سال کنار هم امکان کسب تجارب مختلفی را ایجاد کرده و از این طریق بسیاری از مهارت های مورد نیاز زندگی را در کودکان نهادینه می کنیم.